MotorSport News, despre noul SEAT Leon

Jurnalistii de la MotorSport News au fost alaturi de colegii de la SEAT Romania in Spania sa testeze noul Leon. Materialul scris in urma testului este putin diferit de restul articolelor de drive test – mai putine tehnicalitati, mai multa pasiune si suflet. 

Clientii SEAT se impart in doua categorii. Tacanitii si ceilalti. “Ceilalti” sunt clientii care cu prima ocazie, primul discount, primul model care le face cu ochiul migreaza catre alta marca. Eu nu sunt un client SEAT pentru ca inca nu am apucat sa-mi cumpar unul dar cu siguranta fac parte din prima categorie.  Cei de o teapa cu mine sunt capriciosi, pasionali, dificili dar si loiali, informati si indulgenti. Stiu, se bat cap in cap dar daca imi arata cineva un om interesant care nu are convingeri contradictorii sau se comporta contradictoriu, il mananc de viu. Ca sa ii demonstrez ca nu exista. Un tacanit este un client dificil, cu care te lupti dar un client care vrea sa cumpere de la tine.

Problema celor care au prins semnalele SEAT de-a lungul timpului si s-au atasat de marca este ca asteptarile le-au crescut foarte mult. Daca in anii 2000 erai pur si simplu un dobitoc daca alegeai un Golf IV in detrimentrul unui Leon, acum lucrurile stau putin altfel. Atunci Leon-ul era mai frumos, mai sportiv, mai dotat si mai ieftin. Acum a ajuns doar mai frumos. Daca nu suntem de acord macar cu acest lucru nu mai avem ce sa vorbim. Indiferent ca vorbim de generatia V, VI sau VII a Golfului.

Asteptarile SEAT-istilor insa nu s-au mulat pe politicile ariene ale grupului VW ci le-au ignorat complet invocand un pedigree latin, sportiv si tehnologic putin exagerat. Daca e sa ne uitam in istoria marcii, SEAT nu a avut niciodata o personalitate proprie puternica. Ea a venit mai mult din faptul ca fiind unica marca auto de volum spaniola, toti am asociat-o cu cultura iberica. Iar aici nu avem reprosuri.  Tehnologia germana in haine latine este un mesaj pe care il aplaudam atat de mult incat ne asteptam ca produsul final sa ne prezinte un Lamborghini de dimensiuni compacte cu sigla SEAT pe bot, cea mai smechera suspensie, interior de Audi, fiabilitate VW si pret de FIAT. Pur si simplu asa ceva nu exista. Nu pentru ca nu se poate ci pentru ca nu este normal ca o marca subsidiara a Volkswagenului sa ii ia fata acestuia.

Restul articolului il puteti citit pe site-ul motorsportnews.ro.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *