SEAT a inregistrat o schimbare pozitiva anul trecut in ceea ce priveste profitul. 2015 a fost incheiat cu un castig net in valoare de 6 milioane de euro, factorii principali care au contribuit la acest rezultat fiind cresterea vanzarilor si mixul de modele care in prezent are o marja de profit mai mare.
Anul trecut, cifra de afaceri SEAT a fost 8.3 miliarde de euro, cu 11% mai mare fata de 2014. In acelasi timp, acesta este si cel mai bun rezultat al companiei dintotdeauna. In medie, profitul per masina a crescut cu aproximativ 3.5%.
„Progresul SEAT in 2015 a fost cu atat mai valoros cu cat nu doar am obtinut un rezultat foarte bun, dar l-am si obtinut intr-un an in care provocarile au fost mari. Implementam strategia potrivita care ne ajuta sa privim cu optimism provocarile generate de sustinerea profitabilitatii pe termen lung. Datorita lansarii de noi produse si integrarii de noi tehnologii in domeniile mobilitate si conectivitate, avem un viitor stralucit in fata.” a declarat Luca de Meo, Presedintele Comitetului Executiv al marcii SEAT, in timpul prezentarii rezultatelor anului 2015.
Cresterea vanzarilor pentru al treilea an consecutiv si depasirea pragului de 400.000 de vehicule vandute intr-un singur an au fost rezultate datorate in special revigorarii pietelor din Europa de Sud, cum ar fi Spania si Italia. La acestea s-au adaugat si cel de-al cincilea an de crestere consecutiva pe piata principala a marcii, Germania, precum si succes marcii in Mexic.
In acest context favorabil, SEAT si-a permis sa investeasca mai mult in marketing si publicitate, dar mai ales in cercetare si dezvoltare, zona care a beneficiat in 2015 de un buget in valoare de 586 de miloane de euro, cu 28% mai mult decat in anul precedent.
Cum arata viitorul?
Cel apropiat deja stiti cum va fi: cu un nou SUV compact in gama de modele, care se numeste Ateca si care va ajunge in showroom-uri undeva in vara acestui an. Totusi, pe langa asta, SEAT isi propune sa aiba si un SUV de clasa mica, despre care nu avem momentan prea multe informatii, dar pe care il asteptam cu nerbadare in showroom, mai ales ca acest segment se bucura de cea mai rapida crestere. Cand se va intampla? Din putinele informatii primite, se pare ca in 2017.