In 2016, SEAT a vandut 410.200 vehicule, cu 30% mai multe decat in 2012

SEAT-Store-2Sfarsitul lui 2016 marcheaza cel de-al patrulea an consecutiv de crestere a vanzarilor SEAT. Producatorul auto a livrat un numar total de 410.200 vehicule, cu 2,6% mai mult decat in 2015 (400.000) si cel mai bun rezultat din 2007 pana astazi.

In ultimii 4 ani, vanzarile SEAT au crescut cu 27,8%, respectiv cu 89.200 mai multe vehicule decat in 2012 (321.000). Noul Ateca a dat inca un impuls vanzarilor SEAT, 24.200 de unitati ale primului SUV din istoria marcii fiind vandute inca dinainte de lansarea vanzarilor in luna iulie. Datorita lansarii incununate de succes a modelului Ateca, livrarile SEAT din a doua jumatate a lui 2016 au avansat cu 5,3%.

Cifrele de vanzari ale Ateca sunt completate de cresterile inregistrate de Alhambra si Leon. Ambele modele au incheiat 2016 cu cele mai mari vanzari din toate timpurile. La timp pentru cea de a douazecea aniversare a companiei, vanzarile monovolumului SEAT au inregistrat o imbunatatire cu doua cifre, crescand cu 13,6%, pana la 30.700 de unitati. In ceea ce priveste modelul Leon, vanzarile acestuia au crescut cu 3,0%, ajungand la 165.000 de masini. Este cel mai bun rezultat de vanzari obtinut de modelul Leon, de la lansarea sa, in 1999.

In plus, Ibiza se apropie de sfarsitul celei de a patra generatii cu cifre importante de vanzari si a incheiat 2016 cu 152.000 de livrari, avand doar o mica scadere comparativ cu anul 2015 (-0,9%).

Presedintele SEAT, Luca de Meo, si-a exprimat satisfactia pentru aceste rezultate. „Ofensiva noastra comerciala este de-abia la inceput si iata ca am incheiat inca un an cu performante pozitive. Lansarea Ateca ne permite sa privim viitorul cu optimism: este deja cel de-al treilea pilon al marcii, iar contributia sa la vanzari va fi mult mai clara incepand din acest an”.

In ceea ce priveste 2017, Luca de Meo spune ca „facelift-ul lui Leon, cea de-a cincea generatie Ibiza si noul Arona ne permit sa ne stabilim un obiectiv de crestere a volumului de vanzari. 2017 va fi un an deosebit pentru SEAT”.

320.000 de vehicule livrate în Europa de Vest

Vanzarile SEAT in Europa de Vest au atins 319.900 unitati, cu 2,2% mai mult decat in 2015 (312.800), datorita avantului unor piete precum Austria (+12,9%), Suedia (+31,3%) si Portugalia (+17,0%). Este unul din cele mai bune rezultate din regiune din 2007.

In plus, SEAT a incheiat anul cu un bilant pozitiv in cinci mari tari europene. In Germania, cea mai mare piata a companiei, vanzarile au crescut cu 2,5%, atingand 90.000 de unitati, locul al doilea fiind ocupat de Spania, cu 77.200 de livrari (+0,1%). Marea Britanie si Franta, cea de a treia, respectiv a cincea cea mai mare piata, au avut cresteri de 0,5%, cu un total de 47.400, respectiv 22.500 de vehicule, in timp ce vanzarile au crescut cu 3,9% in Italia, a saptea cea mai mare piata a companiei, cu un total de 16.500 de livrari.

Record absolut de vanzari in Turcia si Israel

Cresterile din Polonia (+22,0%), cea mai mare piata SEAT din regiune, si din Ungaria (+11,1%) sunt in fruntea vanzarilor din Europa de Est, cu o crestere totala de 8,2%, pana la 28.200 vehicule (2015: 26.100). Acestea sunt cele mai mari cifre de vanzari din regiune din 2008 si pana in prezent.

Mai mult, vanzarile SEAT au crescut cu 3,2% in Republica Ceha, unde compania a inregistrat cel mai bun rezultat din istorie. In 2016, SEAT si-a doborat inca o data recordul de vanzari din Turcia si Israel. Turcia, a sasea cea mai mare piata a companiei, a contribuit cu noi volume dupa o crestere cu 41.7, %, pana la 19.700 vehicule, cu 5.800 mai mult decat in 2015. In Israel, vanzarile SEAT au crescut cu 6,2% si au inregistrat un total de 8.000 de unitati. Pe langa aceasta, in Mexic, cea de-a patra cea mai mare a piata a marcii, vanzarile SEAT au totalizat 24.500 de vehicule, cu 1,5% mai mult decat in anul anterior.

In plus, in 2016, SEAT si-a inceput vanzarile in Singapore si Mauritius, doua noi piete care se alatura celor din Republica Moldova si Palestina, ce au fost deschise in 2015.

2017 va insemna o continuare a ofensivei comerciale a SEAT inceputa odata cu modelul Ateca. Noul Leon este deja disponibil la dealeri din luna ianuarie, urmat de Ibiza, care va fi disponibila in primele sase luni ale anului, dar si de noul Arona.

Lansarea Ateca are un impact pozitiv asupra livrarilor catre clienti, dar si asupra rezultatelor financiare ale companiei. In primele noua luni ale lui 2016, compania a declarat un profit operational de 137 milioane EUR, o cifra de 11 ori mai mare decat profitul obtinut in aceeasi perioada a anului anterior.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *