Cel mai apreciat si vandut model din gama SEAT, atat in Romania cat si la nivel international, a fost redesenat si echipat cu cea mai actuala tehnologie. Astfel, mici neajunsuri din trecut au fost rezolvate, noul Leon devenind masina perfecta atat pentru tanarul rebel dornic de adrenalina, cat si pentru familistul interesat mai ales de spatiu si de siguranta.
Dupa lansarea SUV-ului Ateca, SEAT continua ofensiva de produse cu noul Leon, model care reprezinta unul dintre cei trei piloni de baza ai marcii. Desi la o prima vedere schimbarile nu sunt foarte vizibile, mai ales la capitolul design, daca aruncam o privire mai atenta asupra tehnologiilor disponibile, ne schimbam opinia.
In ceea ce priveste modificarile estetice, la exterior atentia s-a concentrat in special asupra partii frontale, care a primit o grila noua, faruri redesenate, asemanatoare cu ce gasim pe Ateca, dar si lumini de ceata total diferite, echipate cu tehnologie LED. Odata cu noul model avem si o a patra echipare, de top, care se numeste XCELLENCE si care ofera eleganta si confort din plin. De mentionat si ca barele fata si spate au fost redesenate, gama de jante din aliaj este total noua si, in plus, avem la dispozitie si trei culori noi: rosu desire, albastru mystery si violet boheme.
La interior, modificarile se concentreaza in special pe zona consolei centrale, care a fost mult imbunatatita. In plus, materialele pentru tapiterie sunt noi, iar plasticul este acum de o calitate superioara.
Totusi, dupa cum mentionam la inceputul articolului, adevaratele noutati sunt legate de tehnologie, conectivitate si, nu in ultimul rand, de sistemele de siguranta disponibile. Unitatea media, in varianta superioara, are acum un display de 8 inchi, in timp ce butoanele au fost eliminate aproape in totalitate. Mai mult, exista si posibilitatea de a incarca wireless un smartphone, pozitionandu-l in locul dedicat din consola centrala. In aceeasi zona a bordului, gasim de data aceasta doua porturi USB, echipate cu chip Apple.
Acum, totul a devenit mai aerisit, datorita faptului ca frana de mana este electronica (exceptand echiparea de baza Reference). De mentionat si posibilitatea de a avea o camera video pentru marsarier, precum si sistemul Kessy, care permite deschiderea masinii, dar si pornirea, fara a folosi cheia.
In final, cel mai interesant si folositor este ce s-a intamplat la capitolul sisteme de asistenta si siguranta. Practic, toata tehnologia de pe Ateca a fost inglobata si in noul Leon. Traffic Jam Assist (cand se merge in coloana, masina vireaza, accelereaza si franeaza singura), Lane Assist (pastreaza masina pe banda la viteze mai mari de 60 de km/h), Adaptive Cruise Control cu Front Assist (pilot automat care, cu ajutorul radarului din bara fata, pastreaza distanta accelerand si franand automat), City Emergency Brake (sistem care avertieaza vizual si acustic si, daca soferul nu reactioneaza, franeaza automat pana la 0 km/h, la viteze de oras; acest sistem detecteaza atat masinile, cat si pietonii), Traffic Sign Recognition (recunoaste si afiseaza pe ecranul computerului de bord si a unitatii media limitarile de viteza), Emergency Assist (util mai ales cand ai o urgenta medicala; daca soferul nu are nicio reactie o perioada, sistemul avertizeaza vizual si acustic, apoi franeaza scurt; in cazul in care soferul ramane inert, acest sistem va frana automat pana la 0 km/h, dupa ce va activa luminile de avarie, tinand in acelasi timp masina pe banda), High Beam Assist (cu ajutorul camerei din spatele oglinzii retrovizoare, acest sistem comuta automat de pe faza de intalnire pe cea de drum, in functie de masinile pe care le detecteaza sau nu in sens opus), pe toate le poti gasi in lista de optionale a noului Leon.
La capitolul motorizari, iubitorii de diesel-uri au la dispozitie unitatea 1.6 TDI, care ofera 90 sau 115 CP, sau propulsorul 2.0 TDI, care vine cu puteri cuprinse intre 110 si 184 CP. In ceea ce priveste oferta de motoare pe benzina, acestea sunt: 1.0 TSI cu 115 CP, 1.2 TSI cu 110 CP, 1.4 TSI de 125 sau 150 CP, dar si unitatea 1.8 TSI, care ofera 180 CP. Bineinteles, exceptand CUPRA, care va avea 300 de CP.
Pentru a vedea cu ochii tai toate aceste modificari, te asteptam la showroom-ul nostru din Iasi, situat pe sos. Bucium, nr. 11E. Momentan avem doar un exemplar, foarte bine echipat (FR), pentru a-ti putea face o idee cat mai corecta asupra posibilitatilor pe care le ofera noul Leon.