De fiecare data cand SEAT prezinta catre presa un nou model, prima intrebare primita este: „Va exista si o versiune CUPRA?”. Cu un raport calitate-performanta-pret aproape imbatabil, Leon CUPRA a devenit de-a lungul timpului un model foarte apreciat.
Pentru a intelege mai bine popularitatea acestui model, trebuie sa iti spunem ca in 2016 s-au vandut nu mai putin de 9000 de exemplare, din care 8300 in Europa. Aceste cifre situeaza CUPRA in top cinci hot-hatch-uri compacte.
Dar sa lasam putin la o parte trecutul si sa ne concentram pe schimbarile aduse de noul model. Desi oferea performante excelente si pana in aces moment, cand avea o putere maxima de 280 sau, putin mai tarziu, de 290 de CP, odata cu lansarea noului Leon a fost actualizata si versiunea CUPRA. Acum, hot-hatch-ul SEAT ofera 300 de CP si 380 de Nm. In comparatie cu versiunea precedenta, avem 10 CP si 30 Nm in plus. Foarte interesanta este si plaja de cuplu foarte vasta, intre 1800 si 5500 de rotatii pe minut.
Motorizarea aceasta va fi disponibila pe toate versiunile de caroserie, cu o mentiune: ST-ul va putea fi comandat si impreuna cu tractiunea integrala 4DRIVE. Timpii pentru 0-100 de km/h inca nu au fost anuntati, dar ne asteptam ca versiunea 4×4 sa sparga bariera de 5.0 secunde, in conditiile in care un Leon CUPRA 290 echipat cu transmisia DSG si tractiune fata are nevoie de doar 5.7 secunde pentru a ajunge la aceasta viteza, cu start de pe loc.
Un lucru foarte bun este ca in continuare vom regasi in echiparea standard amortizoarele adaptive electromagnetice (DCC – Dynamic Chassis Control), dar mai ales diferentialul cu alunecare limitata (LSD). In plus, noul CUPRA va beneficia si de infuzia de tehnologie adusa de noul Leon, despre care poti citi mai multe in articolul dedicat.
Pe masura ce vor aparea informatii noi, vom reveni cu actualizari! Dar, pana atunci, iti recomandam sa citesti un test drive cu Leon CUPRA 290.